ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    ۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

    روزی از جناب استاد حسن زاده (مد ظله) خواستم که نصیحت و ارشادی برایمان بیان فرمایند.

    از جمله فرمودند: با نامحرمان تماس نداشته باشید چه زن باشد و چه مرد!!

    تعجب کردم و پرسیدم : آیا مرد هم نامحرم می شود؟!

    فرمودند: هر کس که با خدا انس نداشته باشد، نا محرم است.

     

    • ثاقب زهرا

    قسمت سوم پروژه بیداری با موضوع کنترل ذهن

    امیدوارم مورد پسند واقع شود

     
     

    دریافت
     
    • ثاقب زهرا
    درجنگل بــــوهم کالیفرنیاچه خبر است؟

     بیش از ۱۶۰ سال است که کلوپ‌های خصوصی اشراف، به عنوان گوشة دنجی برای طبقة مؤثّر در سیاست‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی «آمریکا» و جهان در این کشور فعّالیت دارند. این کلوپ‌ها اکثراً مردانه، در نگه داشتن قدرت در دستِ جمعِ محدودی از طبقة اشراف نقش اساسی دارند؛ امّا با گذر زمان، محدودیت‌های این کلوپ‌ها برای نژاد، قومیت و جنس اعضا کم رنگ‌تر شده است.
    در این میان، کلوپ «بوهمیان» که تمامی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند، در حفظ بنیادهای خود کوشا بوده و یکی از قدیمی‌ترین کلوپ‌های اسرارآمیز طبقة اشراف آمریکاست که دو تا سه هزار عضو دارد و از سال ۱۸۹۹ م. تاکنون، هر تابستان، در حدود سه هفته در جنگلی به نام بوهم در «کالیفرنیا» گرد هم می‌آیند.

     

    • ثاقب زهرا

     

    در خیل دعای سحری ام تو نبودی

    در سفره افطار حقیرم تو نبودی

    ای صاحب و ای بانی مهمانی ایزد

    ماه رمضان آمد و رفت و تو نبودی


     

    پی نوشت : عید فطر بر تمامی مسلمانان مبارک باد

    دل نوشت : اللهم عجل لولیک الفرج

    • ثاقب زهرا

    دهه شصت میلادی در ایالات متهده ی امریکا ، سال های شیوع موج معنویت خواهی جوانان بود. جنبش های جوانان هیپی و پانک در اعتراض به پایه های مادی تمدن غربی شکل گرفته بود و هر روز یک فرقه ی معنوی جدید با ادعای درمان نابسامانی های بشری ظاهر می شد . تعداد این فرقه های معنوی دست ساز چنان افزایش خیره کننده ای داشت که دهه  شصت و هفتاد میلادی در امریکا را با عنوان سال های انفجار فرقه ای می شناسند.

    • ثاقب زهرا

    این هم قسمت دوم از مجموعه مستندهای پروژه بیداری 

    امیدوارم مورد پسند واقع شود

     

     


    دریافت

    • ثاقب زهرا

    شکی نیست در اینکه بدبختی و خوشبختی در اختیار خود ماست، آدمی می تواند از راه معصیت و سرکشی و طغیان و ظلم و ستم به جایی برسد که او را اشقی الاولین گویند، چنانکه پیامبر اکرم(ص) در باره ابن ملجم مرادی چنین تعبیری فرموده و امثال نمرود و فرعون و کسانی که راه آنها را رفته و طریق آنها را پیموده اند نیز از مصادیق آدم می باشند.

    همچنین انسان می تواند از راه بندگی و اطاعت به جای رسد که از اولیای خدا گردد و همچون سلمان فارسی شود که رسول خدا(ص) در حقش چنین بفرماید "سلمانُِ منّا اهل البیت" و یا آنکه خداوند،پیامبرخود را مامور کند که آنها را دوست بدارد، همان طوری که روایت شده که آن حضرت فرمود: خداوند مرا فرمان داده به دوستی چهار نفر، از او پرسیدند آنها چه کسانی هستند. حضرت فرمود: علی، سلمان، ابوذر و مقداد.

    • ثاقب زهرا

    "توضیحات این فایل"

    مجموعه مستند " اغوا " محصول گروه بقیه الله و کاری است از منتظر که در 7 قسمت تهیه شده است . این مجموعه تلاشی است در راستای معرفی اساسی جبهه باطل و ساختار آن . همچنین ترفند ها ، توطئه ها و نحوه سلطه این جریان بر وقایع تاریخ از ابتدای خلقت تا جهان مدرن مورد بررسی قرار گرفته است.
    سرآغاز قسمت اول تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حجر است و از ماجرای سرپیچی ابلیس از فرمان الهی و رانده شدن ابلیس و سپس مهلت دادن به وی تا وقت معلوم سخن به میان آمده است.
    سپس به ماهیت و محدوده اختیارت ابلیس از دیدگاه اسلام و قرآن پرداخته شده است.
    در ادامه ی قسمت اول شیطان از دیدگاه مسیحیت و یهودیت مورد بررسی قرار گرفته است.
    پس از آن تصویر شیطان در سینمای هالیوود و در فیلمهایی چون امگا کد 2 ، ارباب حلقه ها و ... و راه های ورود شیطان به دنیای انسان ها و همچنین تسخیر و حلول در بدن انسان ها در فیلم های مختلف هالیوود مورد بررسی قرار گرفته است.
    همچنین در این قسمت موضوعات گوناگون در باره شیطان که در فیلم های هالیوود مطرح می شود با بررسی فیلم هایی مانند : کنستانتین ، فاینال فانتزی ، سریال Supernatural ، جن گیر ، ارباب حلقه ها ، طالع نحس و ... مطرح شده است.

     


    دریافت

    • ثاقب زهرا

    ماجرای پاره کردن قباله فدک توسط عمر، حکایت جانسوزی است که بخشی از مصائب حضرت زهرا را به خود اختصاص داده است.

    منابع اهل سنت _ هر چند به تحریف و سانسور برخی حوادث این ماجرا دست زده اند ــ اما برخی از آن ها، واقعه پاره کردن قباله فدک توسط عمر را پذیرفته اند و بدان تصریح نموده اند.

    به عبارت دیگر، منابع شیعه و سنی، در این فراز از ماجرای غصب فدک، با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

    با این وجود، دکتر اصغر قائدان در کتابش به نام «تحلیلی بر منابع سیاسی علی بن ابی طالب ، صفحه 96» ــ ذیل ماجرای فدک ــ می نویسد:

    • ثاقب زهرا

    در مورد عملی بودن صلح و همزیستی یهود با مسلمانان باید گفت: بر اساس تعالیم توراتِ موجود و عملکرد یهودیان در طول تاریخ، برخی از آنان خود را «ملت برگزیده خدا» می دانند و برای تحقق این ایده، هموراه در فکر سلطه و چیرگی بر دیگر ادیان و ملل بوده اند و در مواردی هم که به پیشنهادات دیگران تن داده اند، جز از روی ضعف و ناتوانی نبوده است و هر موقعی قدرتی یافته اند، کشتار عظیمی به راه انداخته اند، درگذشته بیشتر با مسیحیان و امروزه با مسلمانان. 
    هم اکنون، گروهی از قوم یهود یعنی «صهیونیست ها» اقدام به غصب سرزمین های دیگران و آوراه ساختن آن ها از وطن هایشان و کشتن و نابود کردن فرزندان شان کرده اند و حتی احترام خانه خدا، «بیت المقدس» را نیز رعایت نکردند. 

    • ثاقب زهرا