ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    ۵۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

    (بسم الله الرحمن الرحیم)

    دوره قاجار در تاریخ معاصر ایران به دلایل متعددی که عمده‏ترین آن‌ها ارتباط نزدیک ایران با کشورهای غربی است، دارای اهمیت بسیار است. توجه غربیان به ایران در این دوره در چارچوب رقابت‌های استعماری انگلستان، روسیه و فرانسه شکل گرفت. روند وابستگی جامعه ایران به غرب با ورود اولین دسته از ایرانیان به مجامع فراماسونری که در آغاز منحصر به سفرا و محصلان اعزامی به اروپا بود، تشدید شد و رفته‏رفته با گسترش شبکة لژهای فراماسونری و افزایش اعضای آن که عمدتاً از میان طبقات صاحب‌نفوذ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی گزینش می‏شدند، ابعاد گسترده‏تری یافت. فراماسونری یکی از عوامل مؤثر در تحولات است که باید در کنار سایر عوامل به گونة شایسته مورد بررسی و تعمیق قرارگیرد.

                    

     

    • ثاقب زهرا


    اسب آبی توی مسابقات پرش از روی مانع شرکت کرد.

    اما نه نجابت اسب رو داشت، نه قد و قامتش رو.

    بنابراین آخر شد و کاپ اخلاق رو برد.


    کتاب کافه خنده

    علیرضا لبش

    • ثاقب زهرا


    فتوای عجیب دیگری از وهابیت؛ یکی از علمای سلفی وهابی عربستان با صدور فتوایی، روشن کردن کولر در غیاب شوهر را برای زن حرام کرد

     

    ایران پی ان- فرهنگی: علمای وهابی در چند سال اخیر، علاوه بر فتوای تحریم گروه های مختلف و مذاهب مخالفشان، اقدام به صدور فتواهای مضحکی کرده اند، که با هیچ منطقی قابل تفسیر نیست.

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  در آخرین نمونه از این گونه فتواها، یکی از سلفی های وهابی که بر روی صفحه تویتر، خود را علامه ابوالبراء می خواند، با صدور فتوایی اعلام کرد: روشن کردن کولر برای زن، در غیاب شوهر حرام است.

    این علامه سعودی در توجیه این فتوا تاکید کرد: اقدام زن در روشن کردن کولر در غیاب شوهر، مساله ای بسیار خطرناک است و می تواند به رواج فحشا در جامعه بیانجامد.

    وی افزود: وقتی زنی در غیاب شوهر خود کولر خانه را روشن کند، ممکن است همسایه متوجه شود که زن در منزل است و به همین سبب مرتکب زنا و فحشا شود.

    • ثاقب زهرا

    کلیسا نمی دانست که با یک زمین گرد چه کار کند.

    پس گالیله محکوم به اعدام شد...

    کافه خنده

    • ثاقب زهرا

    چه زیبا میگفت آن پیر مرد ایــن روزها آدم را راحت می شود خــرید 

    چیزی که خریدنش سخت است گـوشت و برنج و مرغ است


     

    • ثاقب زهرا

    به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز، «یوسف قرضاوی» رئیس اتحادیه علمای مسلمین در اظهاراتی تفرقه افکنانه و ضد شیعی گفت: آنهایی که یاحسین می گویند و یا الله نمی گویند، مشرکند و باید کشته شوند!

    قرضاوی با تکفیری خواندن شیعیان، افزود: این دعوت آشکار تنها به معنای جنگ با آنها نیست، بلکه آنها مهدور الدم هستند و باید هرکجا آنها را یافتید، بکشید.

    قرضاوی درحالی این اظهارات را ایراد کرده است که چندی پیش نیز در سخنانی شیعیان را کافر دانست و بر جنگ با حزب الله و شیعیان دعوت کرده بود.

    سخنان شیخ یوسف القرضاوی دستگاههای امنیتی مصر را به دستگیری و سرکوب شیعیان مصر ترغیب کرد.

    • ثاقب زهرا


    می‌آیی و لیلا شده مجنون عطر و بوی تو
    دستی به رویت می‌کشد، یک دست بر گیسوی تو

    نه بر نمی‌دارد کسی یک لحظه چشم از روی تو
    یک چشم زینب بر حسین آن چشم دیگر سوی تو

    هم باده نوش کوثری، هم مست از جام علی
    باز، ای محمد! می‌رسی، این بار با نام علی 

    یا رب و یا رب ساغرت، یا حق و یا حق باده‌ات
    از مستی لب‌های تو میخانه شد سجاده‌ات

    یک دم علی گل می‌کند در آن لباس ساده‌ات
    یک دم محمد می‌رسد با زلف تاب افتاده‌ات


    • ثاقب زهرا

    به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع)، گروه‏های سلفی در مصر در جدیدترین اقدام ضدشیعی این‏بار عبارت “لا فتی الا علی و لا سیف الا ذوالفقار” (جوانمرد شجاعى چون على(ع) و شمشیرى چون ذوالفقار وجود ندارد). را به عبارت “لا نبی الا علی” (هیچ پیامبری جز علی نیست) تفسیر و تغییر داده و با این اقدام موج تازه ای از شیعه ستیزی به راه انداخته اند.

    در همین راستا «ناصر رضوان» هماهنگ کننده ائتلاف فرزندان صحابه در گفتگو با روزنامه الوطن گفت: این گردنبندها پس از کشف و ضبط تفنگ‏های اسباب بازی که با فشار دادن دکمه روی آن عبارت “عایشه را بکشید” را به عربی تکرار می کند به بازارهای مصر رسیدند! 

    وی مسئولان مصری را مقصر ورود این گردنبندها عنوان کرد و گفت: ائتلاف فرزندان صحابه همانطور که نسبت به ورود تفنگ های اسباب بازی به مسئولان و تاجران مصر هشدار داد این بار نیز نسبت به مقابله با گردنبندها هشدار جدی می دهد.

     


    • ثاقب زهرا

    (بسم الله الرحمن الرحیم)


    روچیلدها در آمریکا


    حتی فکر این که خاندانی به جاه­ طلبی، حیله­ گری و انحصارطلبی روچیلدها، بتواند درمقابل وسوسه­ ی حضور پر رنگ در آمریکا مقاومت کنند هم  به نهایت ساده­ انگارانه است. پس از فتح اروپا در قرن هجدهم، نگاه حریصانه­ ی روچیلدها به ایالات متحده معطوف گردید.

           

                                         

     

    • ثاقب زهرا

    (بسم الله الرحمن الرحیم)


    تاثیرپذیری از تلمود


    در همان منبع موثق می­ خوانیم: " شنبه­ ها عصر، هم­زمان با برگزاری مراسم نیایش در کنیسه­ ها، مایر روچیلد خاخام مخصوصش را به خانه می ­آورد. آن ­دو روی مبل­ های سبز رنگ خانه نشسته و به سوی هم خم می ­شدند. بعد گیلاس شرابشان را آرام آرام نوشیده، و تا شب از هر دری با هم گفتگو می­ کردند. حتی در روزهای کاری هم مایر عادت داشت کتاب بزرگ و سنگین تلمود را آورده و آن را قرائت کند. در این موقع تمام افراد خانواده می­ بایست نشسته و در منتهای سکوت و توجه به آن گوش فرا می­ دادند.(ص – 31)


     


    • ثاقب زهرا