ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    آرمان خواهی

    سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ

    آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست.

    پس برادر خوبم، برای جان بازی در راه آرمان ها،

    یاد بگیر که در این سیاره رنج، صبورترین انسان ها باشی.

    شهید مرتضی آوینی

    نظرات  (۲)

  • سیّدمیلاد موسوی
  • درودی دیگر؛
    » » ببینید؛ اکنون آرمان بلندمدت نظام ما، رساندن و دوامِ این نظام تا ظهور منجی عالم هست. خوب اگر این آرمان را که آرمان بلندمدت کشور هست، آرمانی الهی و دینی فرض کنیم، برای دست یابی به این آرمان، نیازمند آرمان های کوتاه مدت هستیم که آرمان های دنیوی هم جزوشون هست.
    » » این نظام برای دوام خود و رسیدن به این آرمان بلندمدت، باید با قدرت های مخالف (یا به اصطلاح دشمن) مقابله کند، برای مقابله کردن، باید چیزی در دست باشد تا قدرت و اقتدار ببخشد، یکی از آن چیزها، بمب اتم هست که صدای هرمخالفی را سرکوب و خفه می کند.
    » » ببینید، درسته که سلاح کشتار جمعی حرام هست، ولی به همون اندازه، مقابله با دشمنان و جهاد کردن از وظایف هست، بسا اینکه پیامبر اسلام وقتی به شهر یهودی نشین بنی قریظه حمله کرد، دستور داد تمام یهودی های آنجا را سر ببرند و زنانشان را به کنیزی (همخوابی) ببرند.
    » » خوب پس انرژی هسته ای ما، یکی از آرمان های کوتاه مدت برای رسیدن به آرمان های بلند مدت است، اکنون این آرمان دینی است یا دنیوی؟ اکنون، انرژی هسته ای در منافع میهن نیست، پس این آرمان دست یابی به انرژی هسته ای که براش تظاهرات کردیم و گفتیم حق مسلم ماست، اکنون به دشمن میهن و مردم ما تبدیل شده و در این شرایط با عقل و منطق جور در نمیاد و چشم اندازش هم تاریک هست.
    » » این تنها یک مثال بود؛ نمونه های زیادی هست. حتی اقتصاد یک مملکت نیز باید قدرتمند باشد تا بتوان با تحریم ها مقابله کرد، پس اقتصاد هم دنیوی است. پس اقتصاد بی ارزش نیست، اقتصاد پایه و اساس زندگی است، اگر کسی از نظر اقتصاد تامین نباشد، دینش هم نابود می شه و موارد دیگر ...
    » هر هدفی هم نباید لزوماً به وجود هستی منتهی شود؛ آرمان ها دسته بندی شده هستند. دین جزوی از زندگی بشری را معنا می دهد. اینکه اگر دین را کنار بزاریم دنیا باقی می مونه، بحثش جدا و فلسفی و منطقی باید بررسی شود.
    بدرود.
  • سیّدمیلاد موسوی
  • درود؛
    خوب تا آن آرمان چه باشد؟ آیا ارزششو داره؟
    برخی آرمان ها نه تنها ارزششو نداره، بلکه اشتباه هست و باید مردم رو بیدار کرد تا برای حفظ اون آرمان، سرشونو که تا بیخ کردن تو گل، دربیارن و به اطراف نگاه کنن ببینن اون آرمان جامعه رو کجا می بره؛ آرمان یک جامعه نباید بر طبق میل اشخاصی باشد؛ اول باید در راه میهن، بعد قیاس آن با عقل و منطق، بعد نگاه به چشم انداز آن و آخر پذیرفتنش هست، به دیدگاهم نباید پای دین هم وسط بیاد، چون باعث افراط می شه.
    بدرود.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نظر خوبتون
    بله، حق با شماست، در این که آرمان باید ارزش تلاش کردن داشته باشد شکی نیست منظور شهید آوینی هم آرمان های والا و ارزشمند است
    با دیدگاه شما موافق نیستم دین و دنیا از هم جدا نیستند، اگر دین را کنار بگذاریم فقط دنیا باقی می ماند.
    به نظر من این دین است که به هر چیزی معنا و مفهوم می بخشد
    آرمان هایی که صرفا دنیایی هستند بی ارزش هستند
    هر هدفی که انتخاب می کنیم باید ما را یک قدم به کمال مطلق و  هدف نهایی یعنی خداوند نزدیک تر کند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">