ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    ۶۴ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

    بنویس که هر چه نامه دادم نرسید

    بنویس که یک نفر به دادم نرسید

    بنویس قرار من و او هفته بعد

    این جمعه که هر چه ایستادم نرسید


    دل نوشت : شاید این جمعه بیاید...

    • ثاقب زهرا

    حضرت خدیجه(س) پانزده سال قبل از عام الفیل و شصت وهشت سال قبل از هجرت نبوی در شهر مکه دیده به جهان گشود. نام او خدیجه و کنیه‌اش “ام هند” بود و نام پدرش “خویلد ابن اسد” و نام مادرش “فاطمه دختر زائدة بن الاصم”. پدر و مادر خدیجه با چند واسطه به “لویّ بن غالب” می رسد که جدّ اعلای پیامبر خداست و مادر مادر خدیجه “هاله” دختر عبدمناف از اجداد پیامبر اسلام است. بنابراین خدیجه هم از طرف پدر و هم از سوی مادرش با پیامبر اسلام هم‌نسب است.

     

    • ثاقب زهرا

    کوفه را با تو حسین جان سر و پیمانی نیست

    هر چه گشتم به خدا صحبت مهمانی نیست

    به خدا نامه نوشتم به حضورت نرسید

    آن چه مانده ست مرا غیر پشیمانی نیست

     


    پی نوشت : 10 ماه رمضان روزی است که کوفیان برای امام حسین علیه السلام نامه ارسال کردند

    دل نوشت : السلام علیک یا ابا عبدالله

    • ثاقب زهرا

    رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

    «أَلا اُحَدِّثُکُم عَن أَقوامٍ لَیسوا بِأَنبِیاءَ وَلاشُهَداءَ یَغبِطُهُم یَومَ القیامَةِ النبیاءُ وَالشُّهَداءُ بِمَنازِلِهِم مِنَ اللّه عَلى مَنابِرَ مِن نورٍ. قیلَ مَن هُم یا رَسولَ اللّه ؟ قالَ هُمُ الَّذینَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه إلىَ اللّه وَ یُحَبِّبونَ اللّه إِلى عِبادِهِ، قُلنا هذا حَبَّبُوا اللّه إِلى عِبادِهِ، فَکَیفَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه إِلَى اللّه ؟ قالَ یَأمُرونَهُم بِما یُحِبُّ اللّه وَیَنهَونَهُم عَمّا یَکرَهُ اللّه ، فَإِذا أَطاعوهُم أَحَبَّهُمُ اللّه»

     

    آیا آگاه کنم شما را از گروهى که نه از انبیا هستند و نه از شهدا، ولى انبیا و شهدا در روز قیامت به مقام و منزلت آنان غبطه مى خورند، و آنها بر منبرهایى از نور نشسته اند؟ سؤال شد اى رسول خدا! آنان کیانند؟ فرمودند آنان کسانى هستند که بندگان خدا را نزد خدا و خدا را نزد بندگانش محبوب مى گردانند عرض کردیم ایجاد محبت خدا در دلها معلوم است، ولى چگونه بندگان را نزد خدا محبوب مى گردانند؟ فرمودند آنان را فرمان مى دهند به آنچه خدا دوست مى دارد و باز مى دارند از آنچه خدا دوست نمى دارد، پس اگر آنان را اطاعت کنند، خداوند دوستشان مى دارد.

    مشکاةالأنوار، ص 136

    • ثاقب زهرا

    نجاشی شاعر، در روز ماه رمضان شراب نوشیده او را نزد امیرالمومنین علیه السلام آوردند، آن حضرت علیه السلام هشتاد تازیانه به او زد، شب او را بازداشت نموده بامدادان نیز او را طلبیده بیست تازیانه دیگر زد.

    نجاشی گفت: یا امیرالمومنین! آن هشتاد تازیانه که به من زدی کیفر شراب نوشیدنم بود، ولی سبب این بیست تازیانه دوم را نفهمیدم؟!

    حضرت علیه السلام فرمود: بخاطر بی حرمتی و بی اعتنایی تو بود نسبت به ماه رمضان.

    منبع : کتاب قضاوت های حضرت علی علیه السلام

    • ثاقب زهرا

    آقای قدس می گوید:

    « روزی آیت الله بهجت (ره) می فرمود: یکی از علمای بزرگ نجف اشرف هنگام سحر و وقت نماز شب پسر نوجوانش را که در اطاق آقا خوابیده بود صدا زد و گفت: برخیز و چند رکعت نماز شب بخوان. پسر پاسخ داد: چشم.
    آقا مشغول نماز شد و چند رکعت نماز خواند. ولی آقا زاده بر نخاست. مجدداً آقا او را صدا زد که: پسرم، پا شو چند رکعت نماز بخوان. باز پسر گفت: چشم.
    آقا مشغول نماز شد ولی دید فرزندش از رختخواب بر نمی خیزد، برای بار سوم او را صدا زد. پسر گفت: حاج آقا، من دارم فکر می کنم، همان فکری که درباره آن در روایت آمده است که: امام صادق علیه السلام می فرماید:
    « تفکر ساعة خیر من عباده سنه: یک ساعت تفکر بهتر از یک سال عبادت است. »
    آیت الله العظمی بهجت فرمودند: آقا پرخاش کرد و فرمود: ... و خود آیت الله بهجت کلمه را بر زبان جاری نکرد، ولی ما همه فهمیدیم که آن بزرگ مرد فرموده بود: پدر سوخته، آن فکری از عبادت یک یا شصت سال بهتر است که انسان را به خواندن نماز شب وادارد، نه اینکه انسان وقت نماز شب دراز بکشد و فکر بکند و به این بهانه از خواندن آن شانه خالی کند. »

    • ثاقب زهرا

    • ثاقب زهرا

                           

    به گزارش مصاف به نقل از شیعه نیوز، چند سال پیش فرقه ای به نام انصار یمانی با رهبری احمد حسن الیمانی در عراق به وجود آمد این شخص ادعا نمود وصی و فرستاده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یعنی همان یمانی وعده داده شده است.

    علی رغم اینکه این فرد با فرقه اش در سال 2008 ادعای خروج نمود و نیروهای مسلحش را در روز نهم محرم به بصره و ذی قار فرستاد تا خون به راه بیندازند حکومت در حدود 3 سال از این جریان غفلت نمود و زمینه را برای فعالیت و رشد این جریان در مجامع رسمی فراهم نمود؛ شخص مذکور پس از پیگیریهای حکومت و تعقیب وی مخفی شد.

    • ثاقب زهرا

    شرکت ایرباس یک مسابقه گذاشته و از مخ هایی که خیلی ادعایشان می شود دعوت کرده که بیایند رقابت کنند و بگویند چند مرده حلاجند. این مسابقه به اسم «ایده های خود را پرواز دهید» بخشی از پروژه «آینده» شرکت ایرباس است که قرار است کمک کند تا سفرهای هوایی با محیط زیست سازگار شوند و در سال 2050 به نتیجه می رسد. اما اگر می خواهید بدانید که در مسابقه آی کیو هایی که شرکت کرده بودند چه ایده هایی آوردند باید بگوییم که اووووف! و اگر فکر می کنید که می توانستید با آن ها رقابت کنید باید بگویم که... عمراً!

    • ثاقب زهرا

     

    دارد از جاده صدای جرسی می آید!

    مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید!

    منجی ما به خداوند قسم آمدنی ست!

    یوسف گم شده اهل حرم آمدنی ست!

    • ثاقب زهرا