ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    حالت شکم انسان

    چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ب.ظ

    ای مفضل! عده ای از جهّال و متکلمین و ضعفای اهل فلسفه، که به خاطر کمی دانش و کوتاه فکری، گفته اند: خوب بود شکم انسان همانند لباس دکمه داشت که هر وقت اطباء می خواستند، دکمه آن را باز می کردند و داخل آن را بازدید می کردند و دست خود را داخل آن می کردند و هر معالجه ای که لازم بود انجام می دادند و این گونه بسته و دور از چشم و دست نبود!

    زیرا پزشک با دلیل ها و راهنمایی های ناقص مثل: نگاه کردن به بول و معاینه و لمس عرق و مانند اینها، از چیزهایی که غلط و اشتباه در آن ها زیاد می شود به درمان می پردازد و این امور (و عدم درمان صحیح) چه بسا به مرگ بیمار منتهی گردد.

    اگر این جاهلان بدانند: اگر چنین می شد که می گویند! اولین ضررش این بود که انسان از ترس مرض و مرگ ساقط می شد و همواره خود را باقی می دید و به سلامتی خود مغرور می شد و همین معنا او را به طرف طغیان و تجاوز می کشید.

    و گذشته از این، رطوبتی که در شکم است ترشح می کرد و دائما رطوبت پس می داد و جای انسان و لباس و زینت آلات او را کثیف می کرد بلکه! به طور کلی زندگی انسان را آلوده می کرد.

    اما بعد از اینها: معده و کبد و قلب، اعمال مخصوص خود را به واسطه ی حرارت طبیعی، که خداوند در درون انسان نگهداری کرده است انجام می دهند که اگر در شکم آدمی سوراخی وجود داشت که باز می شد و چشم داخل آن را می دید و دست برای معالجه به داخل آن می رفت، در این صورت هوای سرد، به شکم وارد می شد و با حرارت داخل آن درگیر می شد و عمل احشاء باطل می شد، که به همین جهت هلاکت انسان حتمی بود.

    آیا نمی بینی که! هر چه اوهام نسبت به او وارد می شود خطا و باطل است، مگر آن چه در آفرینش پدید آمده است.

    • ۹۳/۰۶/۲۶
    • ثاقب زهرا

    توحید مفضل

    حالت شکم انسان

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">