ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    با بررسی کتب مقدس ادیان ابراهیمی می‌بینیم که مفهوم واحدی در زمینه مهدویت با بیان‌های متفاوت آورده شده است و بسیاری از پیروان این ادیان همواره در صدد شناخت منجی موعود برآمده‌اند.

    یکی از وظایف مهمی که معتقدان به ظهور منجی باید در شرایط کنونی جهان انجام دهند این است که باید در این‌باره اقدام به اطلاع‌رسانی کنند و همه مردم را نسبت به موضوع مهم مهدویت آشنا کنند.

     در حال حاضر بسیاری از انسان‌ها در دنیا با این مفهوم آشنایی دارند اما آگاهی آ‌ن‌ها هنوز کافی نیست؛ باید سطح آگاهی‌ها باید افزایش یابد تا انسان‌های زیادی بیدار شده و در صف منتظران قرار گیرند.

    پیروان بسیاری از ادیان جهان به ظهور منجی اعتقاد راسخ دارند و مهدویت عامل اتحاد و پیوند دین‌داران به ویژه پیروان ادیان ابراهیمی است.

    در این راستا به ارائه اعتقادات مختلف به منجی در برخی ادیان می پردازیم:


    منجی ‌گرایی در آیین مسیحیت

    کتاب مقدس به آمدن دوباره مسیح برای سلطنت، در قسمت‌های زیادی از عهد عتیق و عهد جدید اشاره شده است و ویژگی‌های روز‌های پیش از آمدن مسیح را توضیح می‌دهد.

    به اعتقاد آنها مسیح پس از ظهور، تخت پادشاهی خود را بر پا می‌کند و امت‌ها را داوری می‌نماید.

    در دایرة‌المعارف کتاب مقدس، حضرت مسیح در حالی تصویر گردیده که سوار بر اسب سفید و هم ‌راه لشکریان آسمان می‌آید تا با عنوان شاه شاهان، در زمینی که مملو از شرارت است، داوری کند و سلطنت هزار ساله خود را به هم ‌راه افراد مقدس آغاز نماید.

    در این مدت، شیطان را هزار سال می‌بندند و به چاه ‌هاویه می‌افکنند تا در سر تا سر این مدت از فعالیت او جلوگیری شود. به اعتقاد مسیحیان، این رهبر موعود الهی، مسیح ‌بن مریم از ذریه اسحاق از فرزندان یعقوب و از نوادگان داوود است که به دست یهود کشته شد و خدای متعال وی را زنده کرد و به آسمان برد و در آخر دنیا، وی را می ‌فرستد تا وعده‌اش را توسط وی محقق سازد.

    به رغم دشمنی مسیحیان با یهودیان، پیروان این دو دین در قرن نوزده و بیست میلادی به وحدت ‌نظر در ظهور مسیح رسیدند و از برنامه‌ای سیاسی پشتیبانی کردند که به تشکیل دولت اسرائیل انجامید.

    به همین دلیل صد‌ها کلیسا و گروه‌های مسیحی اروپایی و امریکایی برای پشتیبانی از دولت اسرائیل بسیج شدند.

    در سال 1980، سازمانی به نام سفارت بین‌المللی مسیحیان، در قدس اشغالی تأسیس شد که مؤسسان آن به اختصار چنین می‌گویند:

    ما بیش از اسرائیلی‌ها، صهیونیست هستیم و قدس تنها شهری است که خدا به آن عنایت دارد و خداوند تا ابد این سرزمین را به اسرائیل داده است.

     اعضای سفارت معتقدند:

    اگر اسرائیل نباشد، مکانی برای بازگشت مسیح نیست.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">