ا

ثـاقـب زهـرا

برکه ای در همین نزدیکی ست
با نیلوفری در آن
در انتظار دیدار ساحل
آه
چه انتظاری عبث
هرگز نشود این دیدار
تا زمانی که اشک برگهایش در برکه جاریست
نرسد به ساحل

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندها
حدیث موضوعی

تعبیر خواب آنلاین


  • انجمن

  • استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    قالب

    آراستگی مرد

    پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴ ب.ظ

    تجارب مشاوره‌ای و آموزه‌های دینی می‌گویند: مردانی که به آراستگی خود توجهی نمی‌کنند و لباس و بدن‌شان بوی بد می‌دهد، سر عفت زنان‌شان در خطر است، امام رضا-ع- فرمودند: زنان بنی‌اسرائیل به بی‌عفتی کشیده شدند، چون مردان‌شان به آراستگی و نظافت خود رسیدگی نمی‌کردند. بسیاری گمان می‌کنند فقط زن باید آراسته باشد. امام موسی بن جعفر(ع) موهای‌شان را رنگ و خضاب می‌کردند، از ایشان علت را پرسیدند، فرمودند: تو دوست داری همسرت ژولیده باشد؟


    لباس داخل خانه
    مردان باید در داخل خانه هم لباس مناسب بپوشند. لباسی که سبب نشاط همسر و فرزند شود و به عفت همسرشان کمک کند. جویا شدن نظر همسر در این مورد بسیار پسندید‌ه‌است. اگر چه مناسب نیست، مرد در جامعه هر لباسی را بپوشد و لازم است برای حفظ عفت اجتماعی، حجاب خود را داشته باشد، ولی برای همسرش می‌تواند از مدل‌ها و رنگ‌های لذت‌بخش و مسرت‌بخش که متناسب با شأن مرد است، استفاده کند. بسیاری از زنان و دختران از مردان و پدران‌شان به دلیل پوشیدن و پیژامه‌ها و زیرپوش‌های رنگ‌باخته عهد قاجار و مندرس شکایت دارند.هم‌چنین بوی بد دهان و سیگار نیز سبب آزار زنان می‌شود که بسیاری مردان متوجه نیستند که فضای دهان یکی از کانون‌های مؤثر در ایجاد مهر و عشق در روابط زناشویی است و اشتراکی است و حق‌آلوده کردنش را ندارند. البته خانم‌ها هم باید به بهداشت دهان خود توجه داشته باشند.

    آراستگی موهای پیامبر(ص)
    پیامبر دستور دادند که به بهداشت موی خود رسیدگی کنید. اگر برای‌تان دشوار است کوتاه کنید. ایشان وقتی موهایشان را بلند می‌گذاشتند آنها را چرب می‌کردند و پارچه‌ای بر دوش خود می‌انداختند تا لباس‌هایشان چرب نشود.
    لباس قرمز امام حسین(ع)
    شخصی که به ملاقات امام حسین –ع- رفته بود، دید، امام حسین لباس قرمز پوشیده با تعجب گفت شما هم از این کارها می‌کنید؟ امام فرمودند در خانه برای همسرم می‌پوشم. عده‌ای مهمان ایشان شده بودند اشتباهی وارد اتاقی شدند که تزیین شده بود امام آنها را به اتاق خود که ساده بود راهنمایی کردند و گفتند ما مهر زنان مان را می‌دهیم تا با آن هر گونه که خواستند اتاق‌شان را تزیین (نه تجمل‌گرایی اشرافی) کنند.
    حجاب مردان
    بسیاری از مردان گمان می‌کنند که حجاب فقط مخصوص زنان است. در هر حالی که اگر لباس، عطر و آرایش مرد محرک شهوت زنان غیر از همسرش شوند، اشکال شرعی دارد. [1]

    پی نوشت :
    [1] . نرم افزار نیش­ها و نوش­ها، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">